PROPERES ACTIVITATS PREVISTES.

En el mes d'abril no hi haurà caminada, participarem el dia 15 en el Pancaritat a Son Vives, com venim fent els últims anys.

Partida a les 16'00 h. de la Plaça.

Dia 5 de maig, excursió caminada al Caló de Betlem

Partida a les 8’30 h. L’autocar ens deixarà a la urbanització de Betlem. Abans de començar a caminar cap al Calo, podrem berenar, pa i taleca. Després anirem a dinar al Restaurant El Puerto de La Colonia de Sant Pere.

Menú: Picada, Paella Mixta, Postres, aigua i vi i café. Preu 19 €.

Dia 5 de maig, si no venim massa cansats, com cada primer dissabte de mes, farem ball a s'Escola Nova.

Dijous dia 17 de maig, excursió cultural guiada, al Port de Palma. Visitarem el Centre d'Interpretació i Sala de Control del Port, molls comercials, moll de Ponent, Dic de l'Oest i el museu i Faro de Porto Pi. La visita dura aproximadament unes tres hores. Dinar a l'Hotel Horizonte. Partida a les 9'00 h. Preu 20 €.

viernes, septiembre 23, 2011

EIVISSA

Imatges.
El cap de setmana comprès entre els dies 17, 18 i 19 de juny, un bon nombre de socis d'aquesta agrupació d'amics i tan familiar com és l'associació de la gent gran de Sant Llorenç, ens embarcàrem i sortírem de la nostra volguda roqueta per visitar una altra més petita, no per això menys bonica, interessant o important, Eivissa. vàrem haver d'aixecar-nos molt de matí, a les sis agafàvem l'autocar per dirigir-nos al port de Palma i des d'allí al port d'Eivissa, on arribàrem un poc passades les deu. Allí ens esperaven dos autocars, que abans de dirigir-nos a l'hotel ens dugueren a fer una volta pel barri antic de la capital de les Pitiüses. Dalt Vila, o part antiga de la ciutat d'Eivissa, és un conjunt de baluards i muralles renaixentistes construïdes sobre un recinte defensiu d'origen àrab per Felipe II a finals del segle XVI. En aquest conjunt de meravelles que en 1999 va passar a formar part del Patrimoni de la Humanitat, destaca la Catedral del segle XIV. Ja prop de la una ens pujàrem altra vegada als autocars que, aquesta vegada si, ens durien a l'Hotel Barceló Pueblo Playa. Del qual vull dir que durant els tres dies de la nostra estada, no vaig escoltar ni una queixa ni del menjar ni de l'amable i atent personal de totes les dependències.L’hotel está situat en Port del Torrent, una tranquil·la urbanització pertanyent al municipi de Sant Josep. Una vegada haver omplert la panxa amb els suculents menjars exposats en l'ampli menjador i haver reposat una estoneta, vàrem agafar el bus de línia i anàrem a visitar Sant Antoni de Portmany. Passàrem la tarda passejant per aquest bonic poble i el seu ampli passeig per la vorera del mar. De tornada a l'hotel, havent sopat ens varen sorprendre amb una demostració del que són capaces de fer alguns lloros ben entrenats, va ser una atracció entretinguda per passar una estona abans de ficar-nos al llit. El dissabte, uns pocs components del grup varen decidir recórrer l'illa pel seu compte, els altres havíem contractat un autocar perquè ens portés una altra vegada al port d'Eivissa, aquesta vegada per embarcar rumb a la Pitiüssa menor. una vegada allí contractàrem un altre autocar perquè ens dugués a recórrer l'illa. Una visita a Formentera, bé val la pena, fer el curt trajecte que separa les dues illes. El conductor, bon coneixedor dels racons amb més encant, ens va dur a donar un preciós passeig, parant on ell creia convenient. Així que partírem del Port de La Savina, fent la primera parada a Sant Francesc, capital de Formentera, passàrem per Sant Ferrán de les Roques, Caló de Sant Agustí i passant aquesta urbanització comença la pujada a la Mola, si fa no fa a la meitat de la pujada ens aturàrem en un bar restaurant amb un nom molt apropiat a la seva situació, es diu El Mirador. El panorama des d'allà dalt és impressionant, amb vista a les platges de la part nord i a les platges de Migjorn. La veritat és, que és difícil de descriure tanta bellesa en unes poques paraules. Després de prendre un refresc i amb les retines dels nostres ulls plenes d'aquell paisatge, reprenem la marxa fins a la punta més oriental de la petita illa. allà s'aixeca majestuós El far de la Mola, el far està situat a 2'5 km del poble del Pilar de la Mola . Es va construir l'any 1861 amb un projecte de Emili Pou Bonet i consta també de dos habitatges i d'algunes cambres per a l'activitat pròpia de farer. la llum del far es troba a uns 158 m d'alçada des de la mar i es va connectar a la xarxa elèctrica l'any 1971. Produeix una llum blanca amb un abast de 16 milles de llum fixa i de 23 milles de llampada. Durant molts anys hi ha hagut molts de farers que s'encarregaven de connectar la llum del far, però fa uns 10 anys ja no hi ha farer i es connecta tot sol a una hora determinada. Baixàrem per estirar les cames i contemplar d'a prop la torre. S'apropava l'hora de dinar i segons el pla previst pel xofer, ens va dur a la platja del Fonoll Marí, a Els Pujols, un nucli de població no gaire extens que pertany a la Parròquia de Sant Ferran de les Roques. Ens repartírem per uns quants restaurants i uns altres varen aprofitar el pícnic que portàvem de l'hotel. Així que, uns per aquí i uns altres per allà, dinàrem i passàrem la tarda a la platja fins a l'hora del retorn a Eivissa. A la nit, després del sopar ens vàrem oferir un espectacle d'equilibristes i contorsionistes. El diumenge, últim dia d'estada en Port del Torrent, no va haver-hi molt consens a l'hora de triar com passar el matí, es varen formar diversos petits grups amb diferents destinacions. La meva dona i jo, ens agregàrem a un grup que anaven a prendre un cafè a Sant Josep. I a la tarda varen venir els autocars a buscar-nos. Havia acabat la nostra escapada a Eivissa.